Ceremonies

In Kenia zijn ze dol op ceremonies. Dus toen Anneke (voorzitter Doingoood foundation die gisteren is aangekomen en 2 weken blijft - joepie!-) en ik vandaag naar APDK gingen om de door Doingoood foundation gesponsorde speeltuin officieel te openen, wachtte ons een heuse ceremonie. APDK is een rehabilitatie centrum voor lichamelijk gehandicapte kinderen. Nou zijn wij nuchtere Hollanders niet zo dol op officieel gedoe maar dit was toch wel erg leuk. Wat een werk hadden ze ervan gemaakt zeg. Afgelopen week had ik het bord al zien hangen boven de speeltuin waarop stond ‘Repairs and renovation sponsored by Doingoood foundation The Netherlands’. Dat vond ik al gaaf.

Vandaag was de hele speeltuin versierd met ballonnen en een heus lint dat doorgeknipt moest worden. Ook hadden ze de binnenplaats volgezet met stoelen waarop de kinderen zaten, als een sort publiek en wij (zoals de jury van Idols) zaten ervoor aan een lange tafel. Er werden speeches gehouden waarin hun enorme dankbaarheid werd geuit, de kinderen zongen liederen, er was een prachtige Doingoood taart, snacks, soda’s, thee en veel lovende woorden. Veel te gek allemaal natuurlijk voor zo’n (voor ons relatief) kleine moeite. Maar ook ontzettend leuk en een enorme eer voor ons. Het was een hele happening en men had er super veel werk van gemaakt.

Voordat het lint kon worden doorgeknipt moesten wij natuurlijk ook nog speechen. Dat gaat me tegenwoordig wonderlijk makkelijk af, ha ha ha. Nadat Anneke en ik het lint hadden doorgeknipt en de speeltuin officieel hadden overgedragen aan de kinderen in APDK barstte het feestdgedruis los. De schommels moesten getest worden door zowel kinderen als personeel, en natuurlijk door Anneke en mij. Wat heerlijk dat we dit hebben kunnen doen, uiteraard met grote dank aan onze sponsors hiervoor, de familie Kreijen uit Kerkrade. De kinderen hebben beweging nodig om soepel te blijven en spelen is daar een belangrijk onderdeel van. Heel fijn dat na jaren van verval de speeltuin in volle glorie hersteld is en de kinderen naar hartelust kunnen spelen!

Reacties

Reacties

Anneke

Nice to be here wit you!!! xx

Anneke

euh... with you!

Wendy

Jullie hebben dus inderdaad een mooie, bijzondere dag gehad. Lees altijd weer met plezier je verhalen, Ineke! Zo zeggen de foto's nog meer (en die zeggen vaak al zoooveel). Succes met alles! X, ook aan Anneke

Ineke

Hoi Ineke, Ik volg je verhalen al een paar jaar en wat je in deze reis allemaal voor elkaar krijgt vindt ik echt fantastisch. Je inzet voor deze kinderen en alles er omheen met zoveel liefde en zorg, onvoorstelbaar.
Ik wens jou en alle vrijwilligers om je heen nog heel veel succes daar. Ik blijf je verhalen volgen.
Met vriendelijk groet Ineke

caitlin

ik vind het leuk om je verhalen te horen en de foto`s te bekijken
(ik zou het wel leuk vinden als je weer trug komt want het is een beetje stil hier)maar ik vind het wel lief van je dat je vrijwilegers werk doet en ook dat je daar voor heeeeeeeeeeeeeeele maal naar kenia gaat
gr. caitlin

Ineke

Dank je wel lieve allemaal voor jullie reacties. Ik kom weer terug hoor, Caitlin! Leuk dat je meeleest ook, lieverd! Groetjes aan mama en Demi!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood