Weer thuis

Woensdag ben ik thuis gekomen uit Kenia. John stond me op te wachten op het vliegveld en het was fijn om elkaar na zo’n tijd weer te zien.

Mijn vertrek uit Kenia is rustig verlopen en gelukkig zonder hele afscheidsrituelen want daar voel ik me nooit zo prettig bij. Helaas ben ik tijdens mijn laatste dag nog wel bestolen van geld, mijn telefoon en mijn i-pod. Dat was een hele vervelende en confronterende ervaring. Hoewel ik weet dat dit overal ter wereld gebeurt is het toch erg vervelend dat dit nou juist hier en op dat moment moest gebeuren. Maar goed, spullen zijn vervangbaar en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik kijk terug op 3 maanden waarin veel gebeurd is. Ik heb erg veel geleerd en we hebben veel kunnen doen voor Doingoood, de foundation en de projecten waar we mee werken. Ik heb ook weer mogen ervaren dat we echt een verschil maken en daar doe je het tenslotte voor. Het is geweldig om iets te kunnen doen waar je je passie en energie volledig in kwijt kan. En er schuilt ook een gevaar in. Want Kenia heeft me opnieuw ontzettend aangegrepen. Het is zo een hele andere wereld, waarin dingen zo anders werken dan thuis, waarin de tijd (soms ongemerkt) voorbij vliegt en mijn gevoel voor tijd ook vervaagt. Nederland is daardoor een beetje teveel op de achtergrond geraakt en ondanks al mijn goede bedoelingen en inzet voor de mensen in Kenia geldt toch “charity begins at home”.

Ik wil allereerst mijn fantastische man John bedanken voor zijn support, inzet en medewerking om Doingoood, Doingoood foundation en mijn verblijf in Kenia mogelijk te maken. Lieve schat, je bent er een uit duizenden. Dank je wel! Ik hou van jou. Zonder jou was dit niet mogelijk geweest.

Mijn lieve vriendin Anneke heeft zich, samen met John, ingezet voor de vrijwilligers bijeenkomsten tijdens mijn afwezigheid en dit is bijzonder succesvol verlopen. Lieverds, ontzettend bedankt hiervoor, zonder jullie was dit niet gelukt.

Anneke, ook bedankt voor je voortdurende inzet als voorzitter van Doingoood foundation, met al je betrokkenheid doe je geweldig werk. Je bent goud waard. Ook wil ik Koos bedanken voor zijn inzet en het werk als penningmeester voor de stichting.

Alle vrienden en betrokkenen die met mij meegelezen en meegeleefd hebben en in het bijzonder: Mama, Papa, Elly, Koos, Nel, Jeannette, Jeanne, Anneke, Philip,Tamara, Dirk-Jan, Wendy, Gerry, Angelique, Albertjan, Vincent, Lydia, Rene, Chantal, Robert, Yolanda, Jonathan, Anne-Marie, Ashley, Ingrid, Nico, Tjesca, Jeroen, Nathalie, Mark, Ineke en Eric ontzettend bedankt voor jullie berichten, chat sessies, bemoedigingen, mails en telefoontjes. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben :-)

Alle vrijwilligers van Doingoood wil ik ontzettend bedanken voor hun inzet, enthousiasme en gezelligheid tijdens het verblijf in Mombasa en hun vrijwilligerswerk: Susan v B, Sonia, Ton, William, Jelmer, Geertje, Marte, Annemiek, Roosmarijn, Willem, Susan E, Danielle, Ineke v B, Jorien, Saiola, Arianne, Anne, Lea en Jan-Joost. Bedankt voor het verschil dat jullie maken.

Hoewel Peter geen Nederlands kan lezen, wil ik tot slot ook hem eer doen toekomen voor het geweldige werk dat hij doet voor de mensen in Kenia. Peter heeft een prachtige visie om minder bedeelden in Kenia te helpen en waar hij zich met hart en ziel voor inzet. En met resultaat. Niet alleen is hij onmisbaar voor Doingoood, voor Action Ministry verzet hij ook bergen werk. Peter, je bent een inspiratie en een voorbeeld voor velen en mogen velen je voorbeeld volgen. Bedankt voor je vriendschap, geduld en betrokkenheid! Asanta sana na Mungu aku bariki!

Reacties

Reacties

John

Lieve schat, ik ken je passie en je verlangens maar al te goed en ik geef je daar de ruimte voor.

Ik ben trots op jou en het goede werk dat je verricht en ik ben blij dat ik daar deel van mag uitmaken!

Ninakupenda pia.

Ineke

Ineke, je fantastische reis zit erop. Ik heb genoten van al je verhalen. Heb bewondering voor je passie en alles wat je in deze reis heb kunnen vewezelijken.
Ik weet zeker dat je terug kijkt op een zeer zinvolle reis, en wens je hier in nederland alle steun toe om door te kunnen gaan met alles waar je je met zoveel liefde voor inzet.
Met vriendelijke groet Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood