Goed nieuws dag

Vandaag was het goed nieuws dag! Vanmorgen vroeg vertrokken naar Blessed Camp om de resterende interviews voor het boek te doen. Het is een lange rit naar Msambweni, het dorp waar Blessed Camp ligt, vlakbij de grens met Tanzania. Alles was goed voorbereid, de mensen zaten klaar en opnieuw hebben we hele open gesprekken kunnen voeren. Het ging een stuk vlotter dan de vorige keer dus konden we vandaag 4 interviews doen!

We zijn nu bijna klaar met alle voorbereidingen voor het boek dus dat is goed nieuws.

Nog meer goed (en leuk) nieuws is dat onze 2 huidige vrijwilligers, Annemiek en Roosmarijn, heel actief zijn met het opzetten van nieuwe initiatieven. Annemiek geeft naailes aan een groepje vrouwen. Van gekleurde kanga’s worden kleine lapjes geknipt die ze quilten en er toilet tassen en pennen etuis van maken. Het is een vrolijk geheel en de vrouwen zijn heel gemotiveerd en komen elke dag trouw. Voor de toekomst is de bedoeling dat we meer vrijwilligers gaan werven die deze naailessen kunnen geven (dit is een hint) en dat we sponsoring kunnen organiseren voor de aanschaf van naaimachines en materialen (dit is ook een hint). Een eenvoudige (trap) naaimachine kan al vanaf
€ 70,00 worden aangeschaft. Het is de bedoeling om op termijn, als de vrouwen voldoende ervaring hebben, de spullen die ze maken in een shopje verkopen. De opbrengst gaat dan weer terug naar het project.

Ook goed nieuws is dat ik een afspraak heb volgende week met een dame in Kisumu die ik heel erg graag wilde ontmoeten. Voor mijn vertrek naar Kenia werd op Belgie een documentaire uitgezonden ‘Ze zussen van mijn dochter’. Dit ging over een HIV positieve vrouw in Kisumu die een baby gevonden had. Deze baby werd geadopteerd door een Belgische dame en samen hebben ze een baby rescue centre opgericht. Toen ze de baby vond was ze erg ziek en was haar situatie hopeloos. Nu is deze vrouw helemaal gezond, redt vele levens van baby’s, zet zich in voor HIV positieve mensen, is de bescherm engel van vele jonge meisjes die het risico lopen op verkrachting of tiener zwangerschap en een powervrouw tot en met. Ik heb naar aanleiding van deze docu reeks zelfs geblogd over powervrouwen op www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/blog/overzicht.html

En nu ga ik haar ontmoeten! Vandaag heeft hij haar gesproken en volgende week ga ik haar ontmoeten. Ik ben super blij en enthousiast want deze vrouw is een heel grote inspiratie voor mij en ik was ontzettend geraakt door die docu serie. Het voelt alsof ik (de vrouwelijke versie van) Nelson Mandela ga ontmoeten! JEEEEEJ!!!!

Ook gaaf dat de ontwikkeling van het land in Blessed Camp begonnen is! De fundering voor de kliniek wordt gegraven, er is sinds gisteren stromend (drinkbaar!) water en de eerste aanzet voor de riolering is ook gedaan. Er zijn materialen aangeschaft om met het kippen project (kippenhok) te beginnen dus er is volop aktie! Volgende week beginnen ze met het graven van de fundering voor de school. Heel gaaf om te zien. Ik hoop voordat ik half april naar huis ga nog foto’s te kunnen maken van gebouwen die een eind gevorderd zijn! Joehoe!

Reacties

Reacties

Angélique

Wow! t word bijna vaste prik om s'avonds na half tien nog even te gluren wat A&I beleefd hebben...leuk! krijg nu helemaal de keniakriebels ..ik ben in het trotse bezit van het handboek voor de luie naaister ...en da's geen grapje...kan redelijk uit de voeten met naald/draad en de machine...dus ik geloof dat ik 'ns spijkers met koppen moet gaan slaan hier...of zal ik zeggen de draad op pakken? Wat een geweldige ontmoeting staat er op stapel ! Allemaal GOOOD nieuws eigenlijk vandaag...super! Enjoy!

Ineke

Ik hoop dat er nog heel veel goed nieuws dagen bij komen, dit is zo fijn om te horen. Pas dan weet je weer waar je alles voor doet, jullie verdienen het!!!!!!!!!!
Groeten Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood